JellyPages.com

Tuesday 29 October 2013

Kem Kemanisan Iman

25 Oktober until 27 Oktober 2013 . Aku , Nab , Tieqah , A.G , Jidiee and Jelan terlibat dengan Kem Kemanisan Iman di Asrama SMK Bandar Putra . Last minute aku dapat tahu pasal ni disebabkan si Fatin cancel last minute . So , aku laa yg gantikan tempat dia . Rasa mcm nak nangis bila terpaksa pergi sbb aku tak suka pergi apa2 program yg melibatkan lebih daei satu hari . I'll miss my bantal busuk ..

Dari first masuk dewan makan , aku rasa kem ni mcm tak best sbb combined dengan sekolah lain termasuk lah dengan primary school's students . Nak daftar nama tu pun rasa mcm nak tak nak . But , Allah S.W.T daa tunjukkan aku something yg luar biasa ! Aku rasa enjoy gila dapat join kem mcm ni . And we've met new friends there . Dari SMK Bandar Tenggara 2 , sama dorm dengan kitaorg iaitu Dana , Izzati and Nabilah . And dari SMK Sultan Alauddin pun ada iaitu Fieqa , Ain and Lysa . Yang lain tu kurang rapat sbb alim semacam :3

Hari pertama mmg kitaorg tak cukup tidur . Imagine it ! Tiga jam je tidur . Mana cukup kan . Then kena bangun pukul 3.30 pagi untuk mandi2 and kiamulaih . Kitaorg buat solat sunat Tahajjud , solat sunat Taubat , solat sunat Hajat and solat sunat Witir . Ngantuk toksah cakap laa . Time sujud pun boleh tertidur . Tapi paling best bila solat Taubat . Doa after solat Taubat yg ustaz tu bacakan mmg boleh buat org taubat . Terasa betapa banyak nya dosa dalam diri ni . Semoga Allah perkenan kan doa kami semua .

Then aktiviti kitaorg dipenuhi dengan ceramah tentang syiah . Yes ! Akidah syiah mmg serong . Kiranya siapa yg join akidah syiah tu mmg bangang berganda ganda lah sbb akidah syiah tu orang Yahudi yg cipta . Then petang aktiviti explorace . First check point , cari 10 jenis daun berserta nama dan fungsinya . Check point kedua , panjat bukit sambil berkepit tangan and tak boleh terlepas . Group aku 3 kali repeated baru lepas . Check points ketiga , cabut buah kelapa without any material . Check point keempat masak maggi sendiri . Daa biasa laa sbb camping selalu mcm tu . And the last check point , main lumpur . Bajet2 mcm askar gitu . Well aku mmg suka main lumpur :3

Then esok its time to leave . Rasa mmg sedih .. Ntah bila dapat rasa pengalaman mcm ni lagi . Ntah bila dapat jumpa diaorg tu semua lagi . Mmg aku tak menyesal pergi kem ni . TAK MENYESAL LANSUNG :D

No comments:

Post a Comment