JellyPages.com

Wednesday 18 September 2013

Kot Putih

Mampukah aku berdiri
Memasak kaki , dan mengejar pelangi
Untuk mencari mentari
Kerana otak kering ini telah lama mati sekali dengan terkatupnya hati dan hidup dengan bongkaknya ...
Layakkah aku menyarung kot putih itu
Layakkah aku...
Layakkah aku...
Tinggi menggunung harapan orang tuaku
Tidak sampai hati aku melumat hatinya
Entah mampukah aku , memenuh hendaknya
Setiap keringat peluhnya amat berharga
Tak pernah pula aku hargai
Kejamnya aku , jahatnya aku , sanggupnya aku
Aku tersedar untuk kali ke lapan ribu
Misi aku belum tercapai
Sadarkanlah aku wahai Tuhan yang Maha Esa
Betapa jahilnya hati kecil hambamu ini
Dalam jahil ini masih ada pelangi impian
Suatu hari nanti...
Inshaa Allah...
Kot putih itu tersarung padaku
Dan tergelarnya aku sebagai 'Dr. Shahidah'
Inshaa Allah...
Inshaa Allah...

By : Shahidah Alias

No comments:

Post a Comment